Sukuseuramme

Aurinkoisena lauantai-päivänä 26.4.1994 kokoontui joukko aktiivisia sukulaisia Äänekosken kaupungin Kalaniemen kylässä Soskonniemen talossa. Kokoonkutsujana oli Otto Minkkinen ja paikalla olivat Oton lisäksi Lempi Kemppainen, Arvo Minkkinen, Seppo Minkkinen sekä talonväkeä Hannu ja Maire sekä vanhaemäntä Helmi Minkkinen. Kutsutuista olivat esteen vuoksi jäänyt paikalle saapumatta Matti Minkkinen Kivijärveltä sekä Otto Minkkinen Viitasaaren Niinilahdesta. Aika kului mukavasti tarinoidessa ja talon antimien nautiskelussa, mutta samalla sovittiin sukukokouksen järjestämisestä jo samana kesänä Konginkankaalla. Ryhmä kokoontui vielä kolmeen kertaan ennen ensimmäistä sukukokousta (edellä olevat tiedot ja osin tekstikin on Otto Minkkisen tekemistä muistioista).

Konginkankaan Kalaniemen kylän Soskonniemen kantatilalta haarautuneiden Minkkisten ensimmäinen sukukokous pidettiin Konginkankaalla 31.7.1994. Paikalla oli 121 sukulaista. Ohjelmassa oli seppeleen lasku vanhimmalle tunnetulle Soskonniemen talon haudalle Konginkankaan kirkkomaalla, jumalanpalvelus, sukukokous ja sukujuhla. Suurena apuna järjestelyissä oli edellä mainitun ryhmän lisäksi rovasti Eero Vilkman.

Kokouksessa valitut ensimmäisen sukuneuvoston jäsenet olivat puheenjohtaja Otto Minkkinen, varapuheenjohtaja Jari Minkkinen, sihteeri Hannu Minkkinen, rahastonhoitaja Seppo Minkkinen ja jäsenet Kaarina Rönkkö ja Raili Keinonen. Seuran jäsenrekisteriin merkittiin 147 perustajajäsentä.

Tällä tavalla alkoi siis jo reilusti täysi-ikäisen sukuseuramme toiminta.

Sukuseuramme tarkoituksena on selvittää suvun vaiheita ja historiaa, vaalia suvun perinteitä ja edistää yhteenkuuluvuuden tunnetta. Sukuseuran jäseneksi voidaan hyväksyä henkilö, joka isän tai äidin puolelta on Äänekosken kaupungin Kalaniemen kylän Soskonniemen kantatilan Minkkisten sukuun kuuluva tai joka avioliiton kautta on siihen liittynyt. Ilolla otamme vastaan uudet jäsenet. Liittyminen onnistuu helpoiten tältä sivustolta löytyvällä sähköisellä lomakkeella tai ottamalla yhteyttä sukuneuvoston jäseneen.

Sukuseurallamme on kolmen vuoden välein sukukokouksessa valittava sukuneuvosto. Sukuneuvoston tehtävänä on toimia koordinaattorina toiminnan suunnittelussa ja järjestämisessä sekä vaalia yhdistyksemme tavoitteiden toteutumista.

Minkkisten suvun sukututkimusta tekevät Saara ja Esa Minkkinen. Jotta suvun 'kirjat' pysyvät ajantasalla on tärkeää, että ilmoitatte muutoksista suoraan Esalle tai sukuneuvoston jäsenelle tai helpoin vaihtoehto näiden kotisivujen yhteenottolomakkeella.

Vuoden 2015 alussa Sukuseurassamme oli 207 jäsentä.

Napauta hiirellä tästä niin näet yhdistyksemme säännöt